BurgerServiceCode: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(laag en domein)
(link naar digitaleoverheid)
Regel 1: Regel 1:
[[Categorie:Beleidskaders]]
[[Categorie:Beleidskaders]]
De BurgerServiceCode is een gedragscode uit met tien kwaliteitseisen voor de relatie tussen burger en overheid in de moderne (digitale) samenleving. Deze eisen zijn geformuleerd als rechten van burgers en daarbij behorende plichten van overheden.
 
De bijgevoegde pdf geeft de tien kwaliteitseisen weer. Voor meer informatie rond de totstandkoming, motivering en toepassing van de Code verwijzen we naar de website van de oud-programmamanager van Burgerlink, het programma waarbinnen de Code is ontwikkeld.
{{#Element:
{{#Element:
|Elementtype=Bron
|Elementtype=Bron
|Organisatie=Programma Burgerlink (ICTU)
|Organisatie=Programma Burgerlink (ICTU)
|Locatie=Den Haag
|Locatie=Den Haag
|Externe verwijzing=http://www.mattpoelmans.nl/blog/wp-content/uploads/BurgerServiceCode-Werkschrift.pdf
|Externe verwijzing=https://www.digitaleoverheid.nl/images/stories/architectuur/burgerservicecode.pdf
|Interne verwijzing=Media:BurgerServiceCode.pdf
|Interne verwijzing=Media:BurgerServiceCode.pdf
|Toelichting=De BurgerServiceCode is een gedragscode uit met tien kwaliteitseisen voor de relatie tussen burger en overheid in de moderne (digitale) samenleving. Deze eisen zijn geformuleerd als rechten van burgers en daarbij behorende plichten van overheden. De Burgerservicecode is ontwikkeld binnen het programma Burgerlink.
De bijgevoegde pdf geeft de tien kwaliteitseisen weer. De link verwijst naar een document dat daarnaast meer informatie geeft informatie rond de totstandkoming, motivering en toepassing van de Code.
|Laag binnen vijflaagsmodel=1
|Laag binnen vijflaagsmodel=1
|Is relevant binnen=Domein Generiek, Domein Overheid bestuur en koninkrijk
|Is relevant binnen=Domein Generiek, Domein Overheid bestuur en koninkrijk
}}
}}

Versie van 18 mei 2016 13:56




Eigenschappen

OrganisatieProgramma Burgerlink (ICTU)
LocatieDen Haag
Externe verwijzinghttps://www.digitaleoverheid.nl/images/stories/architectuur/burgerservicecode.pdf
Interne verwijzingMedia:BurgerServiceCode.pdf
ToelichtingDe BurgerServiceCode is een gedragscode uit met tien kwaliteitseisen voor de relatie tussen burger en overheid in de moderne (digitale) samenleving. Deze eisen zijn geformuleerd als rechten van burgers en daarbij behorende plichten van overheden. De Burgerservicecode is ontwikkeld binnen het programma Burgerlink. De bijgevoegde pdf geeft de tien kwaliteitseisen weer. De link verwijst naar een document dat daarnaast meer informatie geeft informatie rond de totstandkoming, motivering en toepassing van de Code.
Laag binnen vijflaagsmodel1

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
BurgerServiceCodeIs relevant binnen

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt
Betrouwbaar (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Gebundeld (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Ontvankelijk (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Proactief (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Toegankelijk (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Transparant (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Vindbaar (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Betrouwbaar (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Ontvankelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Transparant (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Vertrouwelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Betrouwbaar (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode
Ontvankelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode
Transparant (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode
Vertrouwelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode