BurgerServiceCode: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(ook oude tekst bij oude link)
k (pdf's)
 
(7 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
[[Categorie:Beleidskaders]]
{{#element:
{{#Element:
|Elementtype=Bron
|Elementtype=Bron
|Publicatiedatum=2005-01-31
|Organisatie=Programma Burgerlink (ICTU)
|Organisatie=Programma Burgerlink (ICTU)
|Locatie=Den Haag
|Locatie=Den Haag
|Externe verwijzing=http://www.mattpoelmans.nl/blog/wp-content/uploads/BurgerServiceCode-Werkschrift.pdf
|Externe verwijzing=https://www.digitaleoverheid.nl/wp-content/uploads/sites/8/2019/08/burgerservicecode.pdf
|Interne verwijzing=Media:BurgerServiceCode.pdf
|Interne verwijzing=Bestand:BurgerServiceCode.pdf, Bestand:BurgerServiceCode-Werkschrift.pdf
|Toelichting=De BurgerServiceCode is een gedragscode met tien kwaliteitseisen voor de relatie tussen burger en overheid in de moderne (digitale) samenleving. Deze eisen zijn geformuleerd als rechten van burgers en daarbij behorende plichten van overheden.
|Beschrijving=De BurgerServiceCode is een gedragscode met tien kwaliteitseisen voor de relatie tussen burger en overheid in de moderne (digitale) samenleving. Deze eisen zijn geformuleerd als rechten van burgers en daarbij behorende plichten van overheden.
 
|Toelichting=De eerste pdf ("externe verwijzing") geeft de tien kwaliteitseisen weer. De tweede pdf ("interne verwijzing") geeft meer uitgebreide informatie over de Code en de totstandkoming.
De bijgevoegde pdf geeft de tien kwaliteitseisen weer. De bijgevoegde pdf geeft de tien kwaliteitseisen weer. Voor meer informatie rond de totstandkoming, motivering en toepassing van de Code verwijzen we naar de website van de oud-programmamanager van Burgerlink, het programma waarbinnen de Code is ontwikkeld.  
|Laag binnen vijflaagsmodel=1
|Laag binnen vijflaagsmodel=1
|Status actualiteit=Actueel
|Is relevant binnen=Domein Generiek, Domein Overheid bestuur en koninkrijk
|Is relevant binnen=Domein Generiek, Domein Overheid bestuur en koninkrijk
}}
}}
[[Categorie:Beleidskaders]]

Huidige versie van 1 aug 2023 om 19:54



Eigenschappen

Publicatiedatum2005-01-31
OrganisatieProgramma Burgerlink (ICTU)
LocatieDen Haag
Externe verwijzinghttps://www.digitaleoverheid.nl/wp-content/uploads/sites/8/2019/08/burgerservicecode.pdf
Interne verwijzingBestand:BurgerServiceCode.pdf, Bestand:BurgerServiceCode-Werkschrift.pdf
BeschrijvingDe BurgerServiceCode is een gedragscode met tien kwaliteitseisen voor de relatie tussen burger en overheid in de moderne (digitale) samenleving. Deze eisen zijn geformuleerd als rechten van burgers en daarbij behorende plichten van overheden.
ToelichtingDe eerste pdf ("externe verwijzing") geeft de tien kwaliteitseisen weer. De tweede pdf ("interne verwijzing") geeft meer uitgebreide informatie over de Code en de totstandkoming.
Laag binnen vijflaagsmodel1
Status actualiteitActueel

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
BurgerServiceCodeIs relevant binnen

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt
Betrouwbaar (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Gebundeld (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Ontvankelijk (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Proactief (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Toegankelijk (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Transparant (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Vindbaar (Basisprincipe)Is beinvloed doorBurgerServiceCode
Betrouwbaar (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Ontvankelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Transparant (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Vertrouwelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Is uitwerking vanBurgerServiceCode
Betrouwbaar (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode
Ontvankelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode
Transparant (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode
Vertrouwelijk (Doel) (Kwaliteitsdoel)Vindt grondslag inBurgerServiceCode