Gebundeld (Doel): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(met afbeelding)
(tekstwijziging akkoord Robert)
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Kwaliteitsdoel
|Elementtype=Kwaliteitsdoel
|ID=KD13
|Beschrijving=Wanneer (deel)diensten vanuit het perspectief van de afnemer bij elkaar horen, worden deze gebundeld aangeboden aan de afnemer. Zo ervaren afnemers de dienstverlening als één dienst en worden zij beter bediend. Daartoe werken overheidsdientverleners én ketenpartners samen.
|Afbeelding=pictogram gebundeld.svg
|Afbeelding=pictogram gebundeld.svg
|Status actualiteit=Concept
|Status actualiteit=Concept
|Status toelichting={{Review Kernwaarden|oud=Gebundeld|oudID=BP5}}
|Status toelichting={{Review Kernwaarden|oud=Gebundeld|oudID=BP5}}
|ID=KD13
|Beschrijving=Diensten en deeldiensten die bij elkaar horen worden gebundeld aangeboden aan burgers en bedrijven. Zo ervaren zij de dienstverlening als één dienst en worden ze beter bediend. Overheidsdienstverleners en ketenpartners werken samen om dit te bereiken.
|Vindt grondslag in=Brede maatschappelijke heroverweging Rijksfinancien, Dienstverlening Position Paper (VNG), Overheid in contact
|Vindt grondslag in=Brede maatschappelijke heroverweging Rijksfinancien, Dienstverlening Position Paper (VNG), Overheid in contact
}}
}}

Versie van 17 nov 2021 13:11

Beschrijving

Diensten en deeldiensten die bij elkaar horen worden gebundeld aangeboden aan burgers en bedrijven. Zo ervaren zij de dienstverlening als één dienst en worden ze beter bediend. Overheidsdienstverleners en ketenpartners werken samen om dit te bereiken.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP04Bundel dienstenBundel de dienst met andere voor de afnemer relevante diensten binnen de keten, zodat die in één keer afgenomen kunnen worden.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.