Kernwaarden van Dienstverlening

Uit NORA Online
Versie door Ericbrouwer (overleg | bijdragen) op 25 okt 2020 om 16:09 (Ericbrouwer heeft pagina Kernwaarden van dienstverlening hernoemd naar Kernwaarden van Dienstverlening: Conform besluit van de expertgroep om aan te sluiten bij Core Values)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Onderdeel van Vernieuwing NORA-uitspraken 2020. Nog in concept.

We definiëren Basiswaarde voor dienstverlening als:

Fundamentele overtuigingen, gebaseerd op maatschappelijke waarden, waar overheidsdienstverlening aan moet voldoen. NORA Kernwaarden van Dienstverlening vormen een verbindende functie tussen beleid en het in samenhang ontwerpen en leveren van overheidsdiensten. Kernwaarden helpen om uit te leggen vanuit welke maatschappelijke waarden de overheid haar diensten aanbiedt aan burgers en bedrijven. Het contact tussen samenwerkende overheidsorganisaties en de samenleving staat hierbij centraal.


De vijf basiswaarden voor Dienstverlening[bewerken]

  1. Test-kernwaarde
  2. Vertrouwen
  3. Veilig
  4. Toekomstgericht
  5. Doeltreffend
  6. Doelmatig