NORA Gebruikersraad/2018-11-29: verschil tussen versies

Uit NORA Online
< NORA Gebruikersraad
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Aanpassing vergaderdata 2019)
(eerste autosave)
Regel 13: Regel 13:
| }}
| }}
==(16.05 uur) Opening en mededelingen==
==(16.05 uur) Opening en mededelingen==
* Voorzitter Nadeem Taverne kon helaas niet aanwezig zijn bij deze vergadering, wegens onverwachte verplichtingen elders. Menno Gmelig Meijling neemt de honneurs waar als voorzitter en opent de vergadering.
* In de parallelsessie geeft Bram Gaakeer een presentatie over de [[DERA (Digitale Erfgoed Referentie Architectuur)]]
==(16.15 uur) Verslag en besluiten gebruikersraad 18/09 2018==
==(16.15 uur) Verslag en besluiten gebruikersraad 18/09 2018==
''Dit agendaonderdeel is'' '''ter informatie'''.
Het [[NORA Gebruikersraad/2018-09-18|verslag]] van de vorige vergadering is wel op de website geplaatst, maar per ongeluk pas enkele dagen voor de vergadering goedgekeurd. Om alle leden de gelegenheid te geven het te lezen en te reageren schuiven we vaststelling er van door naar de [[NORA Gebruikersraad/2019-01-29|volgende vergadering]].
 
Alle actiepunten uit de NORA Gebruikersraden zijn terug te zien op de pagina [[Actiepunten]], er wordt gekeken of we hier ook de status kunnen aangeven. Actiepunten zijn bovendien onderaan de verslagen terug te zien in een overzicht.
{{Actiepunt|ID=2018.11.1|AH=Secretaris|AP=zet verslag en AP van september op de agenda van het volgende overleg}}


Over het algemeen geldt:
* de voorlopige agenda van de vergadering is te lezen op de pagina van de vergadering, zodra deze bekend is.
* wijzigingen op de voorlopige agenda worden direct verwerkt op deze pagina
* uiterlijk 2 weken van te voren stuurt de secretaris een mail naar de genodigden met een link naar de agenda
* verslagen en actiepunten worden direct in de wiki geplaatst, op dezelfde pagina als de agenda
* verslagen en actiepunten blijven concepten, totdat ze zin  vastgesteld in een volgende vergadering
* opmerkingen en gewenste wijzigingen mogen ook vóór de volgende vergadering worden gestuurd naar {{maillink|to=nora@ictu.nl|cc=sandra.vanDalen@ictu.nl|subject=verslag NORA Gebruikersraad}} of direct als nieuw concept in de wiki geplaatst worden.   
==(16.20 uur) Verdere discussie over de opzet, bestaan en werking gebruikersraad==
==(16.20 uur) Verdere discussie over de opzet, bestaan en werking gebruikersraad==
''Dit agendaonderdeel is '''ter discussie''''' n.a.v. onderstaande presentatie
In de [[NORA Gebruikersraad/2018-09-28|vorige vergadering]] hebben Menno Gmelig Meijling Nadeem Taverne een en ''Dit agendaonderdeel is '''ter discussie''''' n.a.v. onderstaande presentatie
→{{bestand met info|Opzet bestaan en werking GR in 2019.pdf| Presentatie opzet, bestaan en werking gebruikersraad}}.
→{{bestand met info|Opzet bestaan en werking GR in 2019.pdf| Presentatie opzet, bestaan en werking gebruikersraad}}.



Versie van 9 jan 2019 15:35


NORA Gebruikersdag 29-11-2018
Ronde 3 (16.00-17.00 uur)
Impressie volledige middag
logo NORA Gebruikersdag, de teksten NORA (blauw), Gebruikersdag (paars) en Nederlandse Overheid Referentie Architectuur (lichtblauw), voor een takje met daaraan puzzelstukjes in blauw en paars
Deze sessie was onderdeel van de Presentaties, impressie en vervolgstappen van NORA Gebruikersdag 29 november 2018 gepubliceerd.

Deze middag kende drie ronden van parallelsessies. Van alle sessies is een sfeerimpressie met foto's, presentatie(s) en vervolgacties gepubliceerd.

Een impressie van de dag en links naar alle sessies is te vinden op Presentaties, impressie en vervolgstappen van NORA Gebruikersdag 29 november 2018 gepubliceerd.


Contact
NORA Beheer
Alleen toegankelijk voor leden via een outlookverzoek. Interesse om lid te worden? Neem even contact op met de secretaris nora@ictu.nl
Status


Bijeenkomst van NORA Gebruikersraad op donderdag 29 november 2018, 16.00-17.00 uur, locatie: The Hague Security Delta (HSD) Adres:Wilhelmina van Pruisenweg 104, 2595 AN Den Haag.
Doel: Inhoudelijke besluitvorming, visievorming, knelpunten benoemen.
Doelgroep: Leden van de NORA Gebruikersraad (architecturen & stakeholders).
Aanmelden: Alleen toegankelijk voor leden via een outlookverzoek. Interesse om lid te worden? Neem even contact op met de secretaris nora@ictu.nl.

(16.05 uur) Opening en mededelingen[bewerken]

  • Voorzitter Nadeem Taverne kon helaas niet aanwezig zijn bij deze vergadering, wegens onverwachte verplichtingen elders. Menno Gmelig Meijling neemt de honneurs waar als voorzitter en opent de vergadering.
  • In de parallelsessie geeft Bram Gaakeer een presentatie over de DERA (Digitale Erfgoed Referentie Architectuur)

(16.15 uur) Verslag en besluiten gebruikersraad 18/09 2018[bewerken]

Het verslag van de vorige vergadering is wel op de website geplaatst, maar per ongeluk pas enkele dagen voor de vergadering goedgekeurd. Om alle leden de gelegenheid te geven het te lezen en te reageren schuiven we vaststelling er van door naar de volgende vergadering.

Alle actiepunten uit de NORA Gebruikersraden zijn terug te zien op de pagina Actiepunten, er wordt gekeken of we hier ook de status kunnen aangeven. Actiepunten zijn bovendien onderaan de verslagen terug te zien in een overzicht. Actiepunt 2018.11.1: Secretaris: zet verslag en AP van september op de agenda van het volgende overleg​​Een door de gebruiker gedefinieerd subobject bevatte een ongeldig naamgevingsschema. De puntnotatie (2018.11.1) die binnen de eerste vijf tekens wordt gebruikt, is gereserveerd voor uitbreidingen. U kunt een ID op naam instellen.

Over het algemeen geldt:

  • de voorlopige agenda van de vergadering is te lezen op de pagina van de vergadering, zodra deze bekend is.
  • wijzigingen op de voorlopige agenda worden direct verwerkt op deze pagina
  • uiterlijk 2 weken van te voren stuurt de secretaris een mail naar de genodigden met een link naar de agenda
  • verslagen en actiepunten worden direct in de wiki geplaatst, op dezelfde pagina als de agenda
  • verslagen en actiepunten blijven concepten, totdat ze zin vastgesteld in een volgende vergadering
  • opmerkingen en gewenste wijzigingen mogen ook vóór de volgende vergadering worden gestuurd naar nora@ictu.nl of direct als nieuw concept in de wiki geplaatst worden.

(16.20 uur) Verdere discussie over de opzet, bestaan en werking gebruikersraad[bewerken]

In de vorige vergadering hebben Menno Gmelig Meijling Nadeem Taverne een en Dit agendaonderdeel is ter discussie n.a.v. onderstaande presentatie → Presentatie opzet, bestaan en werking gebruikersraad (PDF, 527 kB).

Doel van dit agendapunt is te komen tot een praktische invulling van de functie van de gebruikersraad, n.l.: Thema's en prioriteiten benoemen voor 2019/ 2020. Dit zijn prioriteiten die in aanmerking komen voor in eerste instantie ruggenspraak met achterban/ direct report/ leidinggevende van het gebruikersraadslid. En in tweede instantie mogelijkerwijs als opdracht richting project voor verdere uitwerking/ financiering.

(16.55 uur) Voorstel nieuwe data gebruikersraad 2019[bewerken]

Dit agendaonderdeel is bevestiging

  • Dinsdag 29 januari 2019 van 15.30 uur tot 17.30 uur met borrel
  • Dinsdag 26 maart 2019 van 15.30 uur tot 17.30 uur met borrel
  • Dinsdag 4 juni 2019 van 10.00 uur tot 13.00 inclusief lunch. Met daarna de NORA gebruikersdag.
  • Dinsdag 17 september 2019 van 15.30 uur tot 17.30 uur met borrel
  • Donderdag 14 november 2019 10.00 uur tot 13.00 uur inclusief lunch. Met daarna de NORA gebruikersdag.

(17.00 uur) Afsluiting met borrel[bewerken]