Overzichtelijk (Doel)

Uit NORA Online
Versie door M.M.Vos (overleg | bijdragen) op 26 okt 2021 om 14:51 (teksactualisatie op basis van document)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Beschrijving

De dienstverlener zorgt voor goede informatievoorziening over het aanvragen en leveren van een dienst. Overzichtelijk gepresenteerde informatie en transparante werkwijzen zijn essentieel om ervoor te zorgen dat burgers en bedrijven kunnen bepalen waar ze recht op hebben, dan wel weten hoe ze dat recht kunnen halen.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

  • [[Betere én goedkopere dienstverlening op basis van het gebruikersperspectief (BZK) (Betere én goedkopere dienstverlening op basis van het gebruikersperspectief (BZK))]]
  • Overheid in contact

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP01Verplaats je in de gebruikerOntwerp, realiseer en verbeter de dienst vanuit het perspectief van de afnemer.
NAP02Geef inzicht in de afhandeling van de dienstInformeer de afnemer over de dienst, zowel procesmatig als inhoudelijk.
NAP04Bundel dienstenBundel de dienst met andere voor de afnemer relevante diensten binnen de keten, zodat die in één keer afgenomen kunnen worden.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.

De eigenschap “2-Vindt grondslag in” (als paginatype) met de invoerwaarde “Betere én goedkopere dienstverlening op basis van het gebruikersperspectief (BZK) (Betere én goedkopere dienstverlening op basis van het gebruikersperspectief (BZK))” bevat ongeldige tekens of is onvolledig en kan daarom onverwachte resultaten veroorzaken tijdens een opvraag- of annotatieproces.