ISOR:Herstellen data en clouddiensten bij calamiteiten en beschikbaar stellen: verschil tussen versies

Uit NORA Online
ISOR:Herstellen data en clouddiensten bij calamiteiten en beschikbaar stellen
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(data aangepast, status toegevoegd)
k (id aangepast)
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Norm
|Elementtype=Norm
|ID=Cloud_U.04.01
|ID=CLD_U.04.01
|Titel=Herstellen data en clouddiensten bij calamiteiten en beschikbaar stellen
|Titel=Herstellen data en clouddiensten bij calamiteiten en beschikbaar stellen
|Versieaanduiding=1.0
|Versieaanduiding=1.0
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Publicatiedatum=26-02-2020
|Publicatiedatum=26-02-2020
|Redactionele wijzigingsdatum=26-02-2020
|Redactionele wijzigingsdatum=2021/04/19
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Stelling=De data en clouddiensten worden in geval van calamiteiten binnen de overeengekomen periode en maximale dataverlies hersteld en aan de CSC beschikbaar gesteld.
|Stelling=De data en clouddiensten worden in geval van calamiteiten binnen de overeengekomen periode en maximale dataverlies hersteld en aan de CSC beschikbaar gesteld.

Versie van 19 apr 2021 10:38

Versie 2.0 van 1 juni 2021 van de BIO Thema-uitwerking Clouddiensten is vervangen door versie 2.1 van 29 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De data en clouddiensten worden in geval van calamiteiten binnen de overeengekomen periode en maximale dataverlies hersteld en aan de CSC beschikbaar gesteld.


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Herstelfunctie voor data en clouddiensten via de conformiteitsindicator herstelfunctie.

Grondslag

De grondslag voor dit principe is The Standard of Good Practice for Information Security 2018 BC1.3.9