Mapping van oude Basisprincipes naar Kwaliteitsdoelen: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(in RFC geplaats en tekst geactualiseerd)
(Sjabloon RFC 2022 ongestructureerd in <noinclude> geplaatst ivm boek-variant review)
 
Regel 1: Regel 1:
{{RFC 2022 ongestructureerd
<noinclude>{{RFC 2022 ongestructureerd
|Categorie=Overzichten
|Categorie=Overzichten
|ID=1
|ID=1
}}
}}</noinclude>
__TOC__
__TOC__
Deze pagina geeft weer hoe de [[Werkgroep NORA Architectuur Principes]] de bestaande [[Basisprincipes]] verwerkt hebben in hun wijzigingsvoorstel dat eind 2021 in [[Publieke review Kernwaarden van Dienstverlening en bijbehorende Kwaliteitsdoelen en Architectuurprincipes|publieke review]] is gegaan en in 2022 is verwerkt in [[RFC Bindende architectuurafspraken 2022]].
Deze pagina geeft weer hoe de [[Werkgroep NORA Architectuur Principes]] de bestaande [[Basisprincipes]] verwerkt hebben in hun wijzigingsvoorstel dat eind 2021 in [[Publieke review Kernwaarden van Dienstverlening en bijbehorende Kwaliteitsdoelen en Architectuurprincipes|publieke review]] is gegaan en in 2022 is verwerkt in [[RFC Bindende architectuurafspraken 2022]].

Huidige versie van 31 aug 2022 om 13:17

Afbeelding Publieke review Kernwaarden van Dienstverlening en bijbehorende Kwaliteitsdoelen en Architectuurprincipes

Status
De Gebruikersraad heeft ingestemd met RFC 2022 op 13-9-2022. De wijzigingen zijn ingegaan per 1 januari 2023.
Was onderdeel van publieke review
Terug naar Reviewpagina
Terug naar Scope Review
Type pagina
Overzichten
Meer Overzichten bekijken:
Alle Overzichten uit RFC 2022

Deze pagina geeft weer hoe de Werkgroep NORA Architectuur Principes de bestaande Basisprincipes verwerkt hebben in hun wijzigingsvoorstel dat eind 2021 in publieke review is gegaan en in 2022 is verwerkt in RFC Bindende architectuurafspraken 2022.

In het algemeen gezegd komen de Basisprincipes terug als Kwaliteitsdoelen, waarbij de 10 bestaande principes zijn aangevuld met 10 nieuwe beleidsonderwerpen die verband houden met de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Je zult zien dat de boodschap van de Basisprincipes één op één terugkomt in de Kwaliteitsdoelen die ze vervangen, maar dat teksten, onderbouwing en verdere eigenschappen opnieuw zijn bekeken.

Mapping

IDBasisprincipekomt terug in
BP01ProactiefProactief (Doel)
BP02VindbaarVindbaar (Doel)
BP03ToegankelijkToegankelijk (Doel)
BP04Standaard (Basisprincipe)Uniform (Doel)
BP05GebundeldGebundeld (Doel)
BP06TransparantTransparant (Doel)
BP07NoodzakelijkNoodzakelijk (Doel)
BP08VertrouwelijkVertrouwelijk (Doel)
BP09BetrouwbaarBetrouwbaar (Doel)
BP10OntvankelijkOntvankelijk (Doel)

Grafische weergave mapping