ISOR:Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode: verschil tussen versies

Uit NORA Online
ISOR:Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(data gewijzigd, status toegevoegd)
k (tekst in lijn met versie 2.1)
 
(5 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Norm
|Elementtype=Norm
|ID=Cloud_B.03.02
|ID=CLD_B.03.02
|Titel=Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode
|Titel=Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode
|Versieaanduiding=1.0
|Versieaanduiding=2.1
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Publicatiedatum=26-02-2020
|Publicatiedatum=2021/10/29
|Redactionele wijzigingsdatum=26-02-2020
|Redactionele wijzigingsdatum=2021/12/06
|Beveiligingsaspect=Beleid
|Beveiligingsaspect=Beleid
|Stelling=De CSC kan, buiten het verstrijken van de contractperiode, besluiten over te gaan tot exit wanneer sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:
|Stelling=De Cloud Service Consumer (CSC) kan buiten het verstrijken van de contractperiode besluiten over te gaan tot exit als sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:
* de contracten:
* Contracten:
** niet beschikbaarheid zijn van afgesproken performance;  
** niet beschikbaarheid zijn van afgesproken performance;  
** eenzijdige wijziging door de CSP van het SLA;
** eenzijdige wijziging door de Cloud Service Provider (CSP) van de Service Level Agreement (SLA);
** prijsverhoging.
** prijsverhoging.
* de geleverde prestatie/ondersteuning:
* Geleverde prestatie/ondersteuning:
** onvoldoende compensatie voor storingen;
** onvoldoende compensatie voor storingen;
** niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of performance;
** niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of performance;
** gebrekkige support en/of ondersteuning.
** gebrekkige support.
* clouddienst(en):
* Clouddienst(en):
** nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
** nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
** end-of life van de clouddienst(en);
** end-of-life van clouddienst(en);
** achterwege blijvende features.
** achterwege blijvende features.
|Conformiteitsindicator=condities
|Conformiteitsindicator=Condities
|Invalshoek=Intentie
|Grondslag=* CIP-netwerk
|Heeft bron=BIO Thema Clouddiensten
|Heeft bron=BIO Thema Clouddiensten
|Realiseert=ISOR:Exit-strategie
|Realiseert=ISOR:Exit-strategie

Huidige versie van 6 jan 2022 om 17:17

Versie 2.0 van 1 juni 2021 van de BIO Thema-uitwerking Clouddiensten is vervangen door versie 2.1 van 29 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De Cloud Service Consumer (CSC) kan buiten het verstrijken van de contractperiode besluiten over te gaan tot exit als sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:

  • Contracten:
    • niet beschikbaarheid zijn van afgesproken performance;
    • eenzijdige wijziging door de Cloud Service Provider (CSP) van de Service Level Agreement (SLA);
    • prijsverhoging.
  • Geleverde prestatie/ondersteuning:
    • onvoldoende compensatie voor storingen;
    • niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of performance;
    • gebrekkige support.
  • Clouddienst(en):
    • nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
    • end-of-life van clouddienst(en);
    • achterwege blijvende features.


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Exit-strategie clouddiensten via de conformiteitsindicator Condities.

Grondslag

De grondslag voor dit principe is CIP-netwerk