Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode
Versie 2.0 van 1 juni 2021 van de BIO Thema-uitwerking Clouddiensten is vervangen door versie 2.1 van 29 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
|
Stelling
De Cloud Service Consumer (CSC) kan buiten het verstrijken van de contractperiode besluiten over te gaan tot exit als sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:
- Contracten:
- niet beschikbaarheid zijn van afgesproken performance;
- eenzijdige wijziging door de Cloud Service Provider (CSP) van de Service Level Agreement (SLA);
- prijsverhoging.
- Geleverde prestatie/ondersteuning:
- onvoldoende compensatie voor storingen;
- niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of performance;
- gebrekkige support.
- Clouddienst(en):
- nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
- end-of-life van clouddienst(en);
- achterwege blijvende features.
Bovenliggende principe(s)
Deze norm realiseert het principe Exit-strategie clouddiensten via de conformiteitsindicator Condities.
Grondslag
De grondslag voor dit principe is CIP-netwerk
Gewijzigd:
6 januari 2022 15:17:01
Verplichting:
Beheerregime:
Fase: