Overzichtelijk (Doel): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(|Elementtype=Kwaliteitsdoel)
(tekstwijziging akkoord Robert)
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Kwaliteitsdoel
|Elementtype=Kwaliteitsdoel
|ID=KD16
|Beschrijving=De dienstverlener zorgt voor goede informatievoorziening over het aanvragen en leveren van een dienst. Overzichtelijk gepresenteerde informatie en transparante werkwijzen zijn essentieel om ervoor te zorgen dat burgers en bedrijven kunnen bepalen waar ze recht op hebben, dan wel weten hoe ze dat recht kunnen halen.
|Status actualiteit=Concept
|Status actualiteit=Concept
|Status toelichting={{Review Kernwaarden}}
|Status toelichting={{Review Kernwaarden}}
|ID=KD16
|Beschrijving=De dienstverlener zorgt voor goede informatievoorziening over het aanvragen en leveren van een dienst. De informatie wordt overzichtelijk gepresenteerd en de werkwijze rond de dienstverlening is transparant. Dat is essentieel zodat burgers en bedrijven kunnen bepalen waar ze recht op hebben, en hoe ze dat recht kunnen halen.
|Heeft bron=Pilot Beleidskaders
|Heeft bron=Pilot Beleidskaders
|Vindt grondslag in=Overheid in contact, Betere en goedkopere dienstverlening op basis van het gebruikersperspectief (BZK), Brede maatschappelijke heroverweging Rijksfinancien
|Vindt grondslag in=Betere en goedkopere dienstverlening op basis van het gebruikersperspectief (BZK), Brede maatschappelijke heroverweging Rijksfinancien, Overheid in contact
}}
}}

Versie van 17 nov 2021 13:15

Beschrijving

De dienstverlener zorgt voor goede informatievoorziening over het aanvragen en leveren van een dienst. De informatie wordt overzichtelijk gepresenteerd en de werkwijze rond de dienstverlening is transparant. Dat is essentieel zodat burgers en bedrijven kunnen bepalen waar ze recht op hebben, en hoe ze dat recht kunnen halen.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP01Verplaats je in de gebruikerOntwerp, realiseer en verbeter de dienst vanuit het perspectief van de afnemer.
NAP02Geef inzicht in de afhandeling van de dienstInformeer de afnemer over de dienst, zowel procesmatig als inhoudelijk.
NAP04Bundel dienstenBundel de dienst met andere voor de afnemer relevante diensten binnen de keten, zodat die in één keer afgenomen kunnen worden.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.