Toegankelijkheid noraonline: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(met link naar Documenten op noraonline en toegankelijkheid)
 
(5 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
<noinclude>{{Contact}}[[Categorie:Toegankelijkheid]][[Categorie:Over NORA]]</noinclude>
<noinclude>{{Over NORA}}[[Categorie:Toegankelijkheid]][[Categorie:Over NORA]][[Categorie:Compliance]]</noinclude>
===Toegankelijkheidsverklaring===
De actuele toegankelijkheidsverklaring is te vinden op [https://www.toegankelijkheidsverklaring.nl/register/3038 Toegankelijkheidsverklaring.nl]
 
{{#widget:Toegankelijkheid}}
==Digitale toegankelijkheid website noraonline.nl==
==Digitale toegankelijkheid website noraonline.nl==
NORA streeft naar volledige compliancy met [[Digitoegankelijk (EN 301 549 met WCAG 2.0)]] en alle andere toepasselijke [[Lijst_Open_Standaarden_voor_Pas_Toe_of_Leg_Uit|verplichte open standaarden]].  
<noinclude>{{Contact|left}}</noinclude>
NORA streeft naar volledige compliancy met [[Digitoegankelijk (EN 301 549 met WCAG 2.1)]] en alle andere toepasselijke [[Lijst_Open_Standaarden_voor_Pas_Toe_of_Leg_Uit|verplichte open standaarden]]. <br>
Voor het continu verbeteren van de toegankelijkheid is jaarlijks EUR 10.000 beschikbaar vanuit het [https://www.noraonline.nl/wiki/Jaarplan_NORA_2024#Regulier_beheer reguliere beheer].


Loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heb je een vraag of opmerking over toegankelijkheid?<br />
Loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heb je een vraag of opmerking over toegankelijkheid?<br />
Regel 11: Regel 17:
<p>Ben je niet tevreden met de manier waarop je vraag is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?<br />
<p>Ben je niet tevreden met de manier waarop je vraag is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?<br />
Dan kun je een klacht indienen via {{maillink|to=eric.brouwer@ictu.nl|linktekst=eric.brouwer@ictu.nl|subject=klacht noraonline}}. En waar nodig ook [https://www.nationaleombudsman.nl/klacht-indienen/uw-klacht contact opnemen met de Nationale Ombudsman].
Dan kun je een klacht indienen via {{maillink|to=eric.brouwer@ictu.nl|linktekst=eric.brouwer@ictu.nl|subject=klacht noraonline}}. En waar nodig ook [https://www.nationaleombudsman.nl/klacht-indienen/uw-klacht contact opnemen met de Nationale Ombudsman].
===Toegankelijkheidsverklaring===
De actuele toegankelijkheidsverklaring is te vinden op [https://www.toegankelijkheidsverklaring.nl/register/3038 Toegankelijkheidsverklaring.nl]


{{#widget:Toegankelijkheid}}
===Redactie-instructies===
De beheerders zijn getraind op toegankelijkheid van hun teksten. Iedereen die aan NORAonline.nl teksten wil toevoegen wordt gevraagd zich te houden aan de [[Help/Toegankelijkheid|instructies voor het toegankelijk houden van content]].


==Toegankelijkheid NORA (online) bijeenkomsten==
==Toegankelijkheid NORA (online) bijeenkomsten==

Huidige versie van 17 okt 2023 om 13:14


Toegankelijkheidsverklaring[bewerken]

De actuele toegankelijkheidsverklaring is te vinden op Toegankelijkheidsverklaring.nl

Het toegankelijkheidslabel van NORA online. Volg de link voor de toegankelijke versie van dit label.

Digitale toegankelijkheid website noraonline.nl[bewerken]

Contact met NORA Beheer
Foto van NORA Beheerteam van februari 2020, met v.l.n.r. Joris Dirks, Marieke Vos, Eric Brouwer.
nora@ictu.nl
twitter:@NORArchitectuur
→ tel. nr. +31629099131 (Marieke Vos)
→ tel. nr. +31621137505 (Anita Langenacker)

NORA streeft naar volledige compliancy met Digitoegankelijk (EN 301 549 met WCAG 2.1) en alle andere toepasselijke verplichte open standaarden.
Voor het continu verbeteren van de toegankelijkheid is jaarlijks EUR 10.000 beschikbaar vanuit het reguliere beheer.

Loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heb je een vraag of opmerking over toegankelijkheid?
Neem dan contact op via nora@ictu.nl, of bel/sms/signal een van de beheerders.

  • Doorgaans krijg je binnen enkele uren antwoord op je vraag.
  • We informeren je over de voortgang en de uitkomst.
  • Binnen 3 weken is het verzoek afgehandeld.

Ben je niet tevreden met de manier waarop je vraag is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?
Dan kun je een klacht indienen via eric.brouwer@ictu.nl. En waar nodig ook contact opnemen met de Nationale Ombudsman.

Redactie-instructies[bewerken]

De beheerders zijn getraind op toegankelijkheid van hun teksten. Iedereen die aan NORAonline.nl teksten wil toevoegen wordt gevraagd zich te houden aan de instructies voor het toegankelijk houden van content.

Toegankelijkheid NORA (online) bijeenkomsten[bewerken]

Bijeenkomsten van NORA zijn, voor zover niet anders aangegeven, toegankelijk voor alle geïnteresseerden. Wil je een bijeenkomst bijwonen en zijn er (fysieke) eisen waaraan de locatie daarvoor moet voldoen, laat het ons dan even weten dan controleren we of er issues zijn en zoeken waar nodig een oplossing.

Voor digitale bijeenkomsten geldt in principe hetzelfde, al zijn we daarbij beperkt door de technische capaciteiten van de tools en onze eigen capaciteit in kennis en mankracht. Wil je live een bijeenkomst bijwonen, neem dan even van te voren contact op om te overleggen wat het meest praktisch is. Wellicht kunnen we door een kleine aanpassing de bijeenkomst beter op je wensen afstemmen, een extra facilitator zoeken die je bijstaat, of de bijeenkomst opnemen en later in meer toegankelijk format beschikbaar stellen. Er is veel mogelijk, ook met een beperkt budget, als we er op tijd samen over nadenken. Zo is het ondertitelen van presentaties na afloop een goede gewoonte, maar doen we dat normaal gesproken niet bij vergaderingen.

De mate van toegankelijkheid van bijeenkomsten via Microsoft Teams staat beschreven op support.microsoft.com.

Toegankelijkheid documenten die via noraonline.nl beschikbaar zijn gesteld[bewerken]

Naast de wiki-pagina's zelf bevat noraonline ook veel afbeeldingen, presentaties en stukken in pdf-format, die wij ontsluiten voor geïnteresseerden. Documenten van derden en oude documenten zijn nog niet altijd toegankelijk, nieuwe documenten worden hier wel op getest. Zie Documenten op noraonline en toegankelijkheid voor eisen, beleid en tips voor wie documenten aanlevert.