Betrouwbaar (Doel)

Uit NORA Online
Versie door M.M.Vos (overleg | bijdragen) op 23 sep 2021 om 15:11 (nieuwe stijl, nieuwe tekst, nieuw ID en sjabloon review)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Beschrijving

De kwaliteit van diensten voldoet aan vooraf bepaalde normen. Processen zijn zodanig hierop ingericht dat dit is gegarandeerd en dat monitoring van het kwaliteitsniveau plaatsvindt.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Vertrouwen, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP03Lever een kanaal-onafhankelijk resultaatLever een gelijkwaardige uitkomst, ongeacht het gebruikte kanaal. Bied de dienst aan via internet, fysiek (off-line) en eventueel via andere passende kanalen waar de afnemer gebruik van kan maken.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.
NAP11Pas doelbinding toeGeef burgers en bedrijven de zekerheid dat informatie over hen alleen wordt gebruikt voor de doelen waarvoor deze oorspronkelijk is verzameld.
NAP15Maak diensten schaalbaarBereid de dienst voor op veranderende werklast of reikwijdte.