Afgeleide Principes Revisited: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Placeholder versie)
 
(query op prioriteit revisit)
Regel 1: Regel 1:
{{Placeholder}}
{{Placeholder}}
De onderstaande tabel is gerangschikt naar de eigenschap "Prioriteit revisit." 
{{#ask: [[Category:Afgeleide principes]]
| ?Stelling
| ?Prioriteit revisit
| limit=200
| Sort=Prioriteit revisit
}}

Versie van 12 mei 2016 16:48


Deze pagina is in opbouw. Kom later terug om het resultaat te zien of neem contact op met nora@ictu.nl als je mee wilt werken aan de eerste concepten.

De onderstaande tabel is gerangschikt naar de eigenschap "Prioriteit revisit."

 StellingPrioriteit revisit
Continuïteit van de dienstDe levering van de dienst is continu gewaarborgd.0
Eenmalige uitvraagAfnemers wordt niet naar reeds bekende informatie gevraagd0
Identificatie authenticatie en autorisatieDienstverlener en afnemer zijn geauthenticeerd wanneer de dienst een vertrouwelijk karakter heeft0
Gebruik open standaardenDe dienst maakt gebruik van open standaarden0
De dienstverlener voldoet aan de normDe dienstverlener draagt zelf de consequenties wanneer de dienst afwijkt van afspraken en standaarden.0
Uitgangssituatie herstellenWanneer de levering van een dienst mislukt, wordt de uitgangssituatie hersteld0
Verantwoording dienstlevering mogelijkDe wijze waarop een dienst geleverd is, kan worden verantwoord0
Sturing kwaliteit op het hoogste niveauSturing op de kwaliteit van de dienst is verankerd op het hoogste niveau van de organisatie0
Gebruik standaard oplossingenDe dienst maakt gebruik van standaard oplossingen0
Nauwkeurige dienstbeschrijvingDe dienst is nauwkeurig beschreven.1
Voorkeurskanaal internetDe dienst kan via internet worden aangevraagd1
Aanvullend kanaalDe dienst kan, behalve via internet, via minimaal één ander kanaal voor persoonlijk contact worden aangevraagd.1
Controle op juistheid volledigheid en tijdigheidDe betrokken systemen controleren informatie-objecten op juistheid, volledigheid en tijdigheid.1
Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaalHet resultaat van de dienst is gelijkwaardig, ongeacht het kanaal waarlangs de dienst wordt aangevraagd of geleverd.1
Afspraken vastgelegdDienstverlener en afnemer hebben afspraken vastgelegd over de levering van de dienst1
PDCA-cyclus in besturing kwaliteitDe kwaliteit van de dienst wordt bestuurd op basis van cyclische terugkoppeling.1
No wrong doorOverheidsloketten verwijzen gericht door naar de dienst1
Onweerlegbaarheid (principe)De onweerlegbaarheid van berichtenuitwisseling wordt gegarandeerd door wederzijdse authenticatie en door versleuteling van elektronische handtekeningen.1
Persoonlijke benaderingDe dienst benadert geïdentificeerde afnemers op persoonlijke wijze.1
Transparante dienstverleningAfnemers worden geïnformeerd over de stand van zaken bij de gevraagde dienst.1
Verantwoording besturing kwaliteitDe dienstverlener legt verantwoording af over de mate van control, in overleg met de afnemer.1
Diensten vullen elkaar aanDe dienst vult andere diensten aan en overlapt deze niet1
Afnemer heeft inzageDe afnemer heeft inzage in de eigen informatie en het gebruik er van2
Gebruik de landelijke bouwstenenDe dienst maakt gebruik van de landelijke bouwstenen e-overheid2
Proactief aanbiedenDe dienst ondersteunt proactiviteit van dienstverleners binnen en buiten de organisatie2
Positioneer de dienstDe dienst is helder gepositioneerd in het dienstenaanbod.3
Terugmelden aan bronhouderBij gerede twijfel aan de juistheid van informatie, meldt de dienstverlener dit aan de verantwoordelijke bronhouder3
Ruimtelijke informatie via locatieDe dienst ontsluit ruimtelijke informatie locatiegewijs.3
Bundeling van dienstenDe dienst wordt gebundeld met verwante diensten zodat deze samen met één aanvraag afgenomen kunnen worden.6
Doelbinding (AP)Het doel waarvoor informatie wordt (her)gebruikt is verenigbaar met het doel waarvoor deze oorspronkelijk is verzameld.6
Automatische dienstverleningDe dienst wordt na bepaalde signalen automatisch geleverd.6
Diensten zijn herbruikbaarDe dienst is zodanig opgezet, dat andere organisaties deze in eigen diensten kunnen hergebruiken6
Bronregistraties zijn leidendAlle gebruikte informatieobjecten zijn afkomstig uit een bronregistratie.7
Informatiebeveiliging door zonering en filteringDe betrokken faciliteiten zijn gescheiden in zones.7
Informatie-objecten systematisch beschrevenDe aan de dienst gerelateerde informatieobjecten zijn, uniek geïdentificeerd, in een informatiemodel beschreven.8
Identificatie informatie-objectenInformatieobjecten zijn uniek geïdentificeerd9
Perspectief gebruikerDe gebruiker staat aantoonbaar centraal gedurende het (door-)ontwikkelen van diensten en ondersteunende systemen.11